20210723_211922_0000.png

VEGAN CATERING & RECEPTEN

Zoeken
  • Tessa

Plantaardige vanille pannenkoeken

Wil je lekkere en plantaardige vanille pannenkoeken maken? Dan heb ik hier een heerlijk recept voor je in de aanbieding. Ze zijn super easy om te maken en echt heel lekker. Who needs koemelk en eieren? Deze variant is veel beter voor de wereld én je cholesterol! Mooi toch? Heerlijk als ontbijt, lunch of avondeten. Wat je maar wilt. Pannenkoeken kunnen altijd!

Plantaardige vanille pannenkoeken

Waarmee beleg je deze heerlijke pannenkoeken?

Door de vanille in deze pannenkoeken is het lekker om ze met iets zoets te beleggen. Een beetje (kokosbloesem)suiker en een beetje citroensap, stroop, agavesiroop, chocopasta. Wanneer je meer zin hebt in hartig beleg, dan raad ik je aan om de vanillepoeder te skippen in het beslag (of je maakt twee varianten). Je kunt dan voor beleg denken aan plantaardig geraspte kaas, vegan spekjes, opgebakken champignonnetjes met wat haverfraiche als saus.. Maar met die laatste moet je wel echt zin hebben om helemaal los en richting de franse crêpes te gaan met je pannenkoeken. Heerlijk, maar je moet er wel de tijd voor hebben. Het wordt dan al gauw een hele maaltijd op zich.


Wil je dit recept bewaren? Sla het op via Pinterest. Laat je me weten wat je van deze plantaardige vanille pannenkoeken vond? Deel je receptfoto via Instagram en tag mij via @groeneslingers. Word ik blij van!


Ingrediënten voor 8 dikke plantaardige vanille pannenkoeken

400 ml plantaardige melk 200 gram meel 1 eetlepel chiazaad 1 theelepel vanillepoeder Scheutje citroensap 1 theelepel zout

Plantaardige vanille pannenkoeken

Bereiding plantaardige vanille pannenkoeken

1. Mix het chiazaad met drie eetlepels warm water en laat tien minuten weken. Dit is je ‘chia-ei’


2. Meng de overige ingrediënten door elkaar en mix het in de blender of met een mixer.


3. Daarna voeg je het ‘chia-ei’ toe en mix je het geheel nog een keer.


4. Verwarm een kleine koekenpan en laat er een klontje plantaardige margarine of een type olie naar keuze in smelten.


5. Schenk je beslag lekker dik (maar natuurlijk niet té) in de pan en zet het vuur op middelmatig.


6. Laat de onderkant even rustig opbakken en probeer af en toe aan de zijkanten of de pannenkoek al omgedraaid kan worden.


7. Wanneer de pannenkoek stevig genoeg is, draai je ‘m om en laat je de andere kant ook nog goed opbakken.


8. Haal de pannenkoek uit de pan en houdt ‘m eventueel warm op een bordje in de oven (op max 100 graden).


9. Herhaal stap 5 t/m 8 bij de rest van je beslag. Je hoeft niet elke keer boter of olie in de pan te doen. Meestal red ik de hele kooksessie op één keer invetten. Maar houd het even in de gaten. Misschien is het op een gegeven moment toch fijn om de pan nog wat boter of olie te geven, zodat het niet aankoekt.


Serveer deze heerlijke plantaardige vanille pannenkoeken met de suggesties die ik je hierboven heb gegeven en eet smakelijk! Wil je meer inspiratie voor een lekker en uitgebreid ontbijt? Lees dan deze blog met tips voor een vegan paasontbijt.


Wil je een gezondere variant van pannenkoeken met wat groenten er doorheen? Ga dan naar het recept voor dinopannenkoeken met spinazie.

Plantaardige vanille pannenkoeken

Wil je een mailtje ontvangen wanneer er een nieuwe blogpost of nieuw recept online staat? Abonneer je dan onder aan deze pagina door het invullen van je e-mailadres.

Wil je een mailtje ontvangen bij een nieuwe blogpost? Abonneer je dan hieronder!

Bedankt voor het abonneren op mijn blog!

_IMG_000000_000000 (24)_edited_edited.jpg